Fonte Battesimale

italia

Parrocchia Santuario Maria SS. di Carpignano

Fonte battesimale

Egidio Iovanna

Sec. XXI

Marmi policromi e metallo

Parish Sanctuary Maria SS. di Carpignano

Baptismal Font

Egidio Iovanna

XXI century 

Polychrome marble and metal

Il nuovo fonte Battesimale della Chiesa è stato concepito e costituito idealmente da elementi geometrici solidi semplici: un cilindro incavato per la base e un cono per la copertura. 

L’elemento di base essenziale è il cerchio, una figura geometrica piana, simbolo di rinascita di perfezione, di omogeneità, di assenza di divisione. Rappresenta la manifestazione universale dell’Essere Unico Non-Manifestato, il principio e la fine. Il cilindro è la proiezione verso l’alto di questa figura perfetta.

Sul cilindro è poi poggiato un cono che vuole essere l’evoluzione di un triangolo ruotato su stesso. È fin troppo noto che il triangolo è il simbolo tradizionale della Santissima Trinità, le tre persone, Padre, Figlio e Spirito Santo, nel cui nome viene attuato il battesimo.    

Il cilindro, similmente agli altri elementi scultorei della Chiesa, è realizzato in marmo ed onice, mentre il cono, sormontato da una croce, è in metallo ramato.

M. V.

The new baptismal font of the Church was conceived and ideally made up of simple solid geometric elements: a hollow cylinder for the base and a cone for the cover.

The essential basic element is the circle, a flat geometric figure, a symbol of the rebirth of perfection, of homogeneity, of absence of division. It represents the universal manifestation of the One Unmanifested Being, the beginning and the end.

The cylinder is the upward projection of this perfect figure.

A cone is then placed on the cylinder which wants to be the evolution of a triangle rotated on itself. It is all too well known that the triangle is the traditional symbol of the Holy Trinity, the three persons, Father, Son and Holy Spirit, in whose name baptism is carried out.

The cylinder, similarly to the other sculptural elements of the Church, is made of marble and onyx, while the cone, surmounted by a cross, is in copper-plated metal.

M. V.